دستگاه آر اف فرکشنال به این صورت عمل میکند که سوزنهای بسیار ظریف وارد پوست میشود که بین آنها امواج رادیویی مبادله میشود این مساله باعث ایجاد گرما درپوست میشود که این گرما باعث ایجاد کلاٰٰژن جدید و اتقباض کلاژن های قدیمی می شود.

کلمه فرکشنال به معنی بخش و قسمت می‌باشد به این معنی که فقط بخش‌هایی از پوست حرارت میبیند و بخش عمده ای در معرض حرارت قرار نمی‌گیرد. این مساله باعث می شود که عوارض آر اف فرکشنال کمتر شود.

این دستگاه در میان مردم برای جوان سازی پوست شناخته می‌شود.

کاربردهای دستگاه آر اف فرکشنال

  1. سفت کردن پوست (Skin Tightening) و درمان شلی پوست (Skin Laxity): در واقع آر اف این قابلیت را دارد که یک لیفتینگ بدون جراحی برای پوست ایجاد کند. این اثر به دو صورت ظاهر میشود، یکی سه تا چهار هفته بعد از آر اف و یکی بعد از اتمام جلسات درمان که اثر دوم چندین سال دوام دارد. این اثر آر اف به قدری واضح است که میتوان از آن برای بالا بردن ابرو(brow lift) و درمان افتادگی پلک هم استفاده کرد (البته برای این کار لازم است که RF در مناطق خاص انجام شود)
  2. سفت کردن غبغب و ناحیه فک
  3. درمان چین و چروک‌های پوستی: ‌‎ RFفرکشنال در درمان چين و چروکهای پوستی اثر بسیار خوبی دارد. این مطلب برای چروکهای دور چشم(زیر چشم) بسیار واضح است.
  4. ‌‎درمان ترشح بیش از حد چربی پوست‏ (Excessive Sebum Secretion): در یک بررسی فقط کاهش حدود ۸۰-۷۰ درصد ترشح چربی صورت فقط بعد از یک جلسه آر اف مشاهده شده است
  5. درمان منافذ باز پوستی‏(Enlarged Pores): حذف، كاهش و كوچك شدن منافذ پوستی برای اکثر بیماران قابل قبول است.
  6. اسکارهای آکنه‏(Acne Scar): آر اف به طور خاص در اسکارهای عمقی بسیار موثر است.این کاربرد در ترکیب با لیزر فرکشنال co2 اثر هم افزایی زیادی دارد.
  7. درمان ترکهای پوستی‏(striae): شاید بتوان گفت بهترین روش درمان استریا آراف است. البته این اثر نسبی است به این معنی که ترکهای پوستی به طور کامل از بین نمیروند ولی وضوح کمتری پیدا میکنند ولی خطوطی که روی استریا وجود دارد کاملاً از بین میرود.
  8. درمان تعریق بیش از حد: در بررسیهای انجام شده این اثر طولانی مدت است ولی براساس مکانیسم اثر شاید دایمی هم باشد.برای افرادی که از بوی بد عرق هم شکایت دارند این درمان مفید است.

 

ویدئوهای معرفی دستگاه آر اف فرکشنال VIVACE