آر اف فرکشنال یا میکرونیدلینگ هر دو برای تقویت کلاژن و الاستین در پوست و کاهش بافت اسکار و دستیابی به پوستی صاف تر و درخشان تر استفاده می شوند. این روش ها شامل ایجاد ریز آسیب هایی در پوست با سوزن های استریل بدون ایجاد زخم واقعی هستند. این فرآیند باعث می شود که بدن شما فاکتورهای رشد را (هورمون هایی که ترمیم سلول ها را تحریک می کنند) برای تشکیل رگ های خونی جدید آزاد کند و رشته های کلاژن شروع بازسازی خود کنند. در نتیجه، خطوط ظریف و مشکلات بافتی بهبود یافته و پوست شما شاداب و سالم تر به نظر می رسد. برای کمک به بهبودی و مشاهده سریع تر نتایج، درمان‌ های لایه‌ برداری لیزری را می‌ توان با آر اف فرکشنال و میکرونیدلینگ ترکیب کرد.

آر اف فرکشنال یا میکرونیدلینگ

آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال مخفف میکرونیدلینگ فرکانس رادیویی است. این تکنیک انرژی فرکانس رادیویی (RF) را به روش سنتی میکرونیدلینگ برای تحریک بیشتر ایجاد فاکتورهای رشد مورد استفاده قرار می دهد. میکرونیدلینگ RF از سوزن‌ های تخصصی برای ایجاد میکروپانچر روی پوست استفاده می ‌کند و انرژی فرکانس رادیویی را از طریق این سوزن ها به طور همزمان تحویل می‌ دهد.

کاربرد

افزودن انرژی فرکانس رادیویی به درم تولید پروتئین ها و آنزیم های بهبود دهنده پوست را نسبت به میکرونیدلینگ سنتی بیشتر تقویت می کند. بنابراین این تکنیک می‌ تواند جای زخم‌ های عمیق ‌تر، افتادگی ‌های پوست و نگرانی‌ های بافتی سرسخت‌ تر مانند اسکارها را درمان کند، زیرا راحت تر به لایه‌ های عمیق ‌تر پوست می رسد.

هزینه

هزینه آر اف فرکشنال به عوامل مختلفی مانند محل کلینیک، تخصص پزشک، تعداد جلسات مورد نیاز و شدت مشکل پوستی شما بستگی دارد. بطورکلی هزینه درمان با آر اف به شرح زیر است.

هزینه جوانسازی (آر اف فرکشنال) VIVCE ویواسه:
نوبت اول هزینه سوزن آر اف + انجام آر اف2.700.000  تومان
جلسات بعد هر نوبت1.000.000  تومان

ورود به صفحه نوبت دهی

عوارض

تورم، قرمزی و حساسیت پوست تا 24 ساعت و پوسته پوسته شدن پوست تا حدود 5 روز از عوارض جانبی این تکنیک زیبایی است.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ

در میکرونیدلینگ یک غلتک حاوی نیدل های کوچک در امتداد پوست حرکت می کند تا سوراخ های کوچکی روی پوست ایجاد کرده و روند بهبودی را در پوست تحریک کند. بدین ترتیب سلول های جدید و تازه پوست جایگزین سلول های آسیب دیده می شوند. به طور همزمان تولید کلاژن و الاستین را برای بازسازی پوست و تغییر شکل بافت آن افزایش می دهد.

کاربرد

میکرونیدلینگ را می توان با روش های مختلفی انجام داد. این روش با ایجاد آسیب‌ های جزئی، روند بهبود طبیعی پوست را تحریک کرده و در نتیجه پروتئین‌ های سفت ‌کننده پوست مانند کلاژن و الاستین را تولید می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، میکرونیدلینگ پاسخ بهبود زخم را بدون ایجاد زخم واقعی تحریک می کند. پوست شما با تولید کلاژن جدید و ترمیم خود به این فرآیند پاسخ می دهد.

هزینه

میکرونیدلینگ در بین روش های جوانسازی و ترمیم پوست بسیار مقرون به صرفه بوده و هزینه هر جلسه میکرونیدلینگ به شرح زیر است.

هزینه مزونیدلینگ:
PRP1.000.000 تومان
مزونیدلینگ صورت1.200.000 تومان

ورود به صفحه نوبت دهی

عوارض

استریل بودن و نرم بودن سوزن ها در هنگام استفاده بسیار مهم است، در غیر این صورت ممکن است عفونت و پارگی پوست رخ دهد. همچنین ایجاد لک و خشکی پوست در این روش گزارش شده است.

تفاوت و شباهت آر اف فرکشنال و میکرونیدلینگ

آر اف فرکشنال و میکرونیدلینگ هر دو با استفاده از سوزن های ریز زخم های نامحسوسی در پوست ایجاد کرده و با فعال کردن فرآیند ترمیم طبیعی، مشکلات پوستی مانند چین و چروک، منافذ باز و اسکارهای زخم را برطرف می کنند. تفاوت این دو روش از نظر ماندگاری، قدرت ترمیم، هزینه و تعداد جلسات مورد نیاز ست. با اینحال هر دو می توانند با تحریک کلاژن سازی به بهبود وضعیت پوست کمک کنند. این تفاوت ها به شکل جدول نیز در ادامه ارائه شده است.

پارامترهاآر اف فرکشنالمیکرونیدلینگ
کاربردرفع مشکلات مربوط به پیری و بافت، افتادگی‌ های پوست، جای زخم‌ های عمیق ‌تردرمان خطوط ریز و پیری و زخم های خفیف سطح
تعداد جلساتحدود 3 تا 6 جلسهحدود 3 تا 5 جلسه
ماندگاری12 تا 18 ماهحدود ۶ تا ۱۲ ماه
عوارضقرمزی و تورم پوستقرمزی، لک، خشکی
هزینهاز 1800 توماناز 800  تومان

 

کدام برای من مناسب تر است؟

آر اف فرکشنال و میکرونیدلینگ هر دو برای جوانسازی پوست بسیار مفید و موثر هستند. میکرونیدلینگ برای کسانی که به دنبال بهبود کلی بافت پوست با حداقل دوره نقاهت هستند مناسب است. در مقابل، میکرونیدلینگ RF برای افرادی با شلی متوسط ​​تا شدید پوست که می‌خواهند چین و چروک‌ های عمیق ‌تر را هدف قرار دهند و سفتی پوست را افزایش دهند، ایده‌آل است. آر اف فرکشنال با اضافه کردن انرژی فرکانس رادیویی گرمای کنترل ‌شده ‌ای را در بافت ‌های عمیق‌ تر پوست ایجاد می ‌کند تا کلاژن سازی را تقویت کند و پاسخ درمانی ایجاد شده توسط میکرو سوزن‌ ها را افزایش دهد. فرکانس رادیویی اغلب به تنهایی برای سفت کردن و رفع افتادگی پوست استفاده می شود که گاهی به عنوان لیفت صورت غیر جراحی شناخته می شود.

 

کدام کمتر تهاجمی است؟

میکرونیدلینگ یک روش کم تهاجمی و آر اف فرکشنال یک روش غیر تهاجمی است که هر دو برای جوانسازی پوست موثر بوده و کمک می کنند پوست شما صاف و بی نقص شود. اینکه کدام روش را انتخاب کنید بسته به ترجیح و مشکل پوستی شما دارد.

 

کدام بهترین نتیجه را دارد؟

آر اف فرکشنال و میکرونیدلینگ هر دو برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شوند. از نظر مقایسه می توان گفت آر اف فرکشنال نتایج بهتری را در مقایسه میکرونیدلینگ ارائه می دهد. این امر با نفوذ عمیق ‌تر سوزن و افزودن انرژی فرکانس رادیویی به دست می ‌آید. با این روش ها می توانید مشکلات پوستی خود را به راحتی برطرف کرده و زیبایی خودتان را بازیابی کنید.

 

درد کدام روش بیشتر است؟

هر دو روش آر اف فرکشنال و میکرونیدلینگ درد زیادی ندارند زیرا با استفاده از سوزن های بسیار ریز و بی حسی موضعی انجام می شود. درد این روش های زیبایی بسیار قابل تحمل بوده و معمولا تا چند روز بهبود خواهد یافت. در حین انجام نیز شما به دلیل استفاده از بی حسی موضعی تقریبا دردی احساس نخواهید کرد.

 

منبع:

https://lumeaaesthetics.com/rf-needling-vs-microneedling-which-is-better

https://drsophieshotter.com/which-rf-microneedling-device-is-the-most-effective