خال یک نقطه کوچک و رنگی روی پوست است که معمولا قهوه ای یا سیاه بوده و می تواند در هر نقطه از بدن، سر تا پا ایجاد شود. در حالی که بیشتر خال ها قهوه ای هستند، می توانند گوشتی نیز باشند و به اشکال مختلف مانند صاف، برجسته و اندازه های مختلف ظاهر می شوند. خال‌ها زمانی ایجاد می ‌شوند که سلول ‌های تولید کننده رنگدانه به نام ملانوسیت‌ ها به صورت گروهی جمع شده و با هم رشد می ‌کنند. خال ها را می توان به روش های مختلفی برداشت که بستگی به محل و ظاهر خال دارد. هزینه برداشت خال نیز به همین ترتیب متفاوت است.

برداشتن خال تهران

مرکز برداشتن خال کلینیک پارسیس

کلینیک پارسیس یکی از مراکز برداشت خال در تهران است. در این کلینیک انواع خال به روش های مختلف و بهترین تکنیک های روز دنیا برداشته می شوند تا کمترین عوارض را به دنبال داشته باشند. اکثر خال ها کاملا بی ضرر هستند، اما مهم است که پوست خود را به طور منظم بررسی کنید تا بتوانید هرگونه تغییر در اندازه، شکل یا رنگ را زود تشخیص دهید. برای مشاوره در این مورد می توانید به کلینیک زیبایی پارسیس مراجعه نمایید.

برداشتن خال با پلاسماجت

هزینه برداشتن خال در این کلینیک

در کلینیک پارسیس ابتدا خال های موجود روی پوست شما توسط پزشک بررسی می شود. سپس در رابطه با روش برداشت آنها تصمیم گیری خواهد شد. بنابراین هزینه برداشتن خال بستگی به اندازه، محل، سطحی یا عمقی بودن خال دارد. بطورکلی هزینه برداشتن خال در این کلینیک پارسیس به شرح زیر است.

هزینه برداشتن خال: نسبت به ابعاد، تعداد و نوع خال شروع قیمت از 100 هزار تومان 

ورود به صفحه نوبت دهی

تضمین بهترین قیمت برداشتن خال در تهران

کلینیک پارسیس همواره خدمات خود را در سطح مناسب تری ارائه می دهد تا افراد بیشتری بتوانند از آنها استفاده کنند. در رابطه با برداشت خال نیز کلینیک پارسیس بهترین قیمت برداشتن خال در تهران را تضمین می کند. بنابراین شما می توانید با خیال راحت برای حذف خال ها به این کلینیک مراجعه کنید.

برداشتن خال بیوپسی پانچ

روش های برداشتن خال؟

پس از تشخیص صحیح خال پوستی یا ضایعات خوش خیم دیگر، باید مناسب ترین روش را برای برداشتن خال انتخاب کرد. تکنیک های جراحی مختلفی وجود دارد که باید بسته به تشخیص اولیه ضایعه ارزیابی شوند تا بهترین نتایج کسب شوند. روش های برداشت خال به شرح زیر است:

  • بیوپسی پانچ: یک پانچ دایره ای روی خال قرار داده می شود تا خال با کمترین قطر ممکن برداشته شود.
  • برداشتن با تراشیدن: برای برداشتن خال های برجسته که شبیه زگیل هستند، می توان آن را از سطح پوست تراشید.
  • برداشتن جراحی: برای خال های بزرگ، عمیق و مسطح از جراحی استفاده می شود و محل بخیه خواهد شد.
  • لیزر: CO2  در ضایعات پوستی خوش خیم و غیر ملانوسیتی می توان از لیزر  CO2 برای تبخیر استفاده کرد.
  • کرایوتراپی: در برخی از ضایعات خوش خیم از نیتروژن مایع برای از بین بردن خال ها استفاده می شود.

علاوه بر موارد فوق برداشت خال با آر اف، کوتر و پلاسما نیز قابل انجام است که بستگی به نظر پزشک شما دارد.

برداشتن خال با کرایوتراپی

برداشتن خال برای همه مناسب است؟

همه افراد می توانند اقدام به حذف خال های خود به دلایل زیبایی یا پزشکی کنند. بیشتر افراد به دلایل زیبایی شناختی برای برداشتن خال به کلینیک های پوست مراجعه می کنند. اکثر خال ها در 25 سال اول زندگی فرد ظاهر می شوند و داشتن خال بین 10 تا 40 تا بزرگسالی نسبتاً رایج است. رنگ خال ها ممکن است قهوه ای، سیاه یا حتی مایل به آبی باشد. گاهی اوقات، در طول فرآیند پیری و به ویژه با قرار گرفتن در معرض نور خورشید خال ممکن است تیره شوند.

بیشتر خال ها خوش خیم یا بی ضرر هستند. اما برخی از خال ها می توانند باعث نگرانی شوند. خال ‌هایی که رنگ، شکل، اندازه یا حاشیه آنها تغییر می‌ کنند، گاهی اوقات نشان دهنده سرطان پوست هستند که پزشک پس از معاینه دستور برداشتن آنها را می دهد. این توده های بدخیم ممکن است به رنگ های مختلف دیده شوند و اشکال نامنظم یا نامتقارنی داشته باشند.

اگر قطر خال بزرگتر از پاک کن مداد باشد، می تواند یک خال دیسپلاستیک باشد که خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. اگر متوجه هرگونه خال جدید یا تغییر در خال های موجود شدید، فوراً برای غربالگری سرطان پوست به متخصص پوست مراجعه کنید. برداشتن خال در این شرایط از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: برداشتن خال با پلاسما جت کم هزینه ترین روش برداشتن خال صورت

برداشتن خال با لیزر

مراقبت های مهم بعد برداشتن خال؟

پس از برداشتن خال، زخمی روی پوست ایجاد می شود که باید آن را تمیز، مرطوب و پوشیده نگه دارید. پانسمان محل را روزانه یا طبق دستور پزشک خود تعویض کنید. ناحیه زخم بانداژ شده را در 24 ساعت اول خشک نگه دارید.

پس از 24 ساعت، می توانید پانسمان زخم را بردارید. روزانه به آرامی محل را با آب و صابون بشویید و زخم را با لایه نازکی از پماد ترمیم کننده و یا آنتی بیوتیک بپوشانید. پس از بهبودی حتما از کرم ضد آفتاب روی آن ناحیه استفاده کنید تا پوست تحت تاثیر پرتوهای آفتاب آسیب نبیند. از دستکاری زخم خودداری کنید و برای پیشگیری از عفونت دستورالعمل پزشک معالج را کاملا رعایت نمایید.

 

عوارض برداشتن خال چیست؟

در حالیکه برداشتن خال یک روش کم خطر و ایمن است اما مانند همه روش ها زیبایی ممکن است عوارضی داشته باشد که عبارتند از:

  • عفونت
  • خونریزی
  • جای زخم
  • آسیب عصبی
  • عود خال

 

آیا برداشتن خال می‌تواند باعث عفونت شود؟

عفونت یکی از عوارض برداشتن خال است و معمولا به دلیل عدم مراقبت کافی ایجاد می شود. اگر مراقبت های بعد از خال برداری را رعایت کنید و از آنتی بیوتیک های موضعی تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید دچار عفونت نخواهید شد. این بدان معنی است که زخم را تمیز نگه داشته و تا بهبودی پانسمان کنید.

 

آیا برداشتن خال در دوران بارداری ایمن است؟

در برخی از زنان، خال ها ممکن است در طول بارداری تغییر کنند و تیره تر یا بزرگتر می شوند، به خصوص در سه ماهه اول. در دوران بارداری نیز می توانید خال ها را بردارید زیرا خطری برای جنین ندارد. در حال حاضر به دلایل پزشکی و زیبایی برداشتن خال در دوران بارداری انجام می شود.

 

منبع:

https://cedarsderm.co.uk/latest-news/is-it-worth-getting-mole-removal/

https://louisiana-dermatology.com/why-a-cosmetic-mole-removal-is-right-for-you/

https://my.clevelandclinic.org/health/treatments/23312-mole-removal